Consumentenprogramma Meldpunt wil geld van tipgevers

on 17 mei 2019 | in Alle Berichten, Consument | by

Consumentenprogramma’s roepen het publiek vaak op om zaken waarbij de schoen wringt toch vooral bij hen te melden, zodat zij er aandacht aan kunnen besteden. Anders gezegd: dankzij de tips kunnen omroepen hun consumentenprogramma’s maken.

Een goede tip is natuurlijk geld waard, maar het televisieprogramma Meldpunt van Omroep Max interpreteert dat anders dan de meesten zullen doen. In plaats van dat de tipgever geld ontvangt moet hij juist aan Meldpunt betalen als hij telefonisch zijn tips doorgeeft.

Waarom is dat? Volgens de redactie van Meldpunt omdat een 0900-nummer nu eenmaal geld kost en telecomaanbieders ook een starttarief en een minuutprijs in rekening brengen. Een zwak argument, want er zijn ook abonnementen om onbeperkt te bellen zonder start- en minuuttarief. En is het bij een 0900-nummer verplicht kosten in rekening te brengen? Nee, helemaal niet. Onzin.

Weet Meldpunt dat? Als consumentenprogramma zou je dat wel moeten weten. Maar ja, consumentenprogramma’s gedragen zich niet altijd consumentvriendelijk, zo werd al eerder duidelijk uit voorwaarden die Radar hanteert.

 

Pin It

Comments are closed.

«